miércoles, 21 de marzo de 2012

650b, ja fa dies que ho dic!!

Bé, però primer posem-nos al dia. Pel que fa a mi no hi ha massa per explicar, farà uns 15 dies que s'acabava (per fi) el periode de base, i com que l'últim dia me l'havia posat per "començar" a pujar portillos però sense passar-se, doncs què millor que una volta al Montseny, el resultat, evidentment va ser que vaig anar prou bé però em va deixar les cames fregides i durant la setmana següent, que ja tocava fer alguna sèrie, doncs no tenia cames per res i vaig acabar una mica frustrat,sense força a les cames i sense poder arribar a les pulsacions marcades.

Aquesta mateixa setmana faig fer una volteta amb la Meri, per provar si la transmissió acceptava una cadena nova més o ja toca canviar-ho tot, i el resultat va ser que no, així que estem a l'espera de l'arribada de plats, pinyons i rulines noves. El millor de la ruta, un corriol que desconeixia categoria "xtr", amb rampes i baixadors de fusta fets per una colla de descenders de per aqui, algun pas el vaig fer a peu, però realment el tenen divertidíssim. A veure si aquesta setmana arriven els recanvis perquè em serveix de baixada a una zona on faig sèries i quedaria un circuit molt guapo, i és que estic cansat de carretera...


Passant just per sobre el meandre del Ter, per això Roda de Ter es diu com es diu...
piss stop i a seguir fent camí cap al Salt de la Minyona

I aquesta setmana, doncs algo millor, vaig acabar la setmana passada amb l'intenció de de fer un recorregut més dur que l'anterior, a veure si endurint el terreny aconseguia anar en els marges que tocava, i vaig tornar a fer la volta al montseny però a l'inversa, començant de vic a viladrau, st marçal, sta fe, costes del montseny direcció turó i collformic i cap a vic, el resultat ja millor, tot i patir força (però patir del bò) al final vaig poder fer força el que tocava. I el diumenge, després de veure la F1, a estirar potes fins al Pantà de Sau, que fa molts dies que no hi baixava i vaig quedar força parat de com ha baixat el nivell durant l'hivern, tot i que d'aigua n'hi ha, tot just despunta el campanar i prou, i fa uns anys es podia entrar dins l'església.
L'últim cop que vaig baixar l'aigua gairebé passava per sobre les comportes.

Aquesta setmana de moment les cames sembla que s'han despertat una mica i dilluns vaig poder fer el que tocava prou bé.

Però bé, deixant de banda el que pugui anar fent, que no té res d'especial, el motiu de l'entrada és el del titol, ja fa uns dies que vaig comentar que hi ha marques que ho estaven provant molt seriosament, i ara aprofitant la primera cursa del mundial xco, i que l'ha guanyat el Nino Shurter muntant una Scott 650b, o sigui, 27.5, i en veure que la bici que portava no és un simple prototipus, ja que era una geometria especifica, fa un any que hi treballaven, cuadre de carboni amb tots els efectes de pre-sèrie, inclús les insercions per el desviador directe, eixos passants davant i darrera, rodes especifiques de carboni i tubulars Dugast... fa pensar que ja tenen els motlles fets per una sortida al 2013 de l'scott scale 27.5. De fet, el capo de l'scott-swisspower, el gran Thomas Frischknetht, (tots drets si us plau) en les seves èpoques de corredor ja va provar de posar tubulars a la mtb per les curses i com que no n'hi havia de 26, va adaptar aros de 800 de ciclocros a la btt, o sigui que ja anava amb 27.5. La gent de l'scott-swisspower, prescindint de si un es troba més còmode amb unes o altres, al·leguen molt a l'alçada del corredor, 1.73-1.74, per emprar el nou standart entre 26 i 29. En fi explicaria més, però són divagacions meves, però realment crec que poden ser una opció molt idònia per a molta gent, de fet, no l'hi munto unes rodes 650b a la Meri per que per la Magura no hi passa (a les Fox si) i per les vaines tampoc...

Bé, unes fotos de la criatura (molt maca per cert) i l'enllaç amb tot l'article:


http://www.bikeradar.com/news/article/nino-schurter-wins-world-cup-1-on-650b-wheels-33467/







No hay comentarios:

Publicar un comentario