sábado, 26 de diciembre de 2009

test de pneumatics

En aquest espai intentaré explicar una mica com es comporten els pneumatics que jo mateix he anat provant al llarg d'aquests anys, he provat una mica de tot, tubeless, amb càmara, tubelitzats, etc... simplement donaré la meva opinió, que està basada en el terreny on els he provat i en l'epoca de l'any que els he tingut i no vol dir que en altres condicions el resultat no fós diferent, però potser pot servir de referència alhora d'escollir.

Aquests pneumàtics han estat provats em el terreny que podem trobar per la zona del cabrerès, guilleries i montseny, pel que el terreny es força variat, desde cami de terra a pista amb graveta, asfalt, pedres i arrels i terreny amb llosa de pedra que sembla que es mengi els pneumatics, o sigui, una mica de tot.

I l'ús que n'he fet ha estat bàsicament xc, concretament els he exigit més pujant en qüestió de tracció i aderència que baixant, ja que no he intentat buscar el que un pneumàtic de xc no pot donar-nos, tots els que he provat els he gastat exepte els rocket ron que només els he portat un dia, en fi, això es el que he anat provant:

MICHELIN XC DRY 2


La versió provada es per camera, però talona molt bé per tubelitzar-la, i es molt més lleugera, sense ser una ploma, això si. Roda molt bé, es àgil i ràpida, molt còmode, però sempre en sec, en fang li costa evacuar-lo, i en asfalt moll diguem que patina força. Un altre problema és que han estat provats en una zona amb molta llosa de pedra i van durar poquissim, he fet la mateixa zona amb altres rodes i no ho han patit tant.

MICHELIN XC DRY


Crec que és l'antic wildgripper comp s light, almenys va igual, per a mi funciona igual que l'anterior però és mes versàtil, en humit va millor, però es desgasta molt ràpid, com l'altre, i és molt pesat en comparació a altres models que roden igual de bé, a favor té que es pot trobar molt barat per internet.






HUTCHINSON PHYTON



Fins no fa gaire, per a mi, el pneumàtic, no sé quans n'he arribat a gastar, roda com cap, per on hem moc tracciona molt bé, és ràpid i àgil, i tot i que no ho sembla pel seu dibuix es prou segur baixant, sense demanar-li res exepcional es comporta bé a tot arreu, l'única pega és en fang, on li costa una mica evacuar, menys del que sembla, però està clar que no és el seu ambit. La millor versió per a mi és la tubeless ready, pesa molt poc, 520-540 gr, la versió tubeless light son 680 gr, i es comporten igual, també hi ha versió marathon, mes resistent i amb més durada però més pesats.



HUTCHINSON COBRA


Per terreny sec és un pneumàtic, amb les mateixes característiques que el phyton pel que fa a agilitat, tracció, capacitat rodadora inclús superior, a més, té més tac lateral i baixant dóna més confiança, avisa abans de patinar, però no massa, té les mateixes versions, per a mi la millor versió es la tubeless ready + liquid, son 520-540 gr, la versió tubeless és més pesada. En la versió tubeless ready els pesos varien molt, l'últim que he agafat, després de pesar tots els de la botiga han estat 504 gr, el que més 550, i pesen més els de laterals vermells i costen més de sellar amb el liquid. L'inconvenient és que en fang s'enganxen una mica i els hi costa treure'l. Per cert, la fletxa indicadora de com s'ha de muntar està equivovcada, s'ha de muntar en ambdues rodes seguint el sentit rotatori que marca per la roda del darrera, increible però les fabriques també la caguen.

HUTCHINSON PIRANHA

Pel que fa a les versions, hi ha exactament les mateixes que en els dos anteriors, en terreny amb graveta solta és el que va millor dels tres, i en fang també, però roda pitjor i al darrera costa més de moure, davant encara, es segur baixant, però per l'ús que jo l'hi dóno, vaig millor amb els altres dos, el que pot aportar aquest no m'ho compensa per la capacitat rodadora que tenen els altres, i en terreny tou va millor però no tant, sense ser un mal pneumàtic, hem quedo amb els altres.


MAXXIS MONORAIL

Comencem amb els maxxis, és una gran roda, per a mi la millor per a un ún xc en terreny variable, utilitzo la versió de camera tubelitzada, la versió normal de 520 a 540 gr, la versió exception només van ser 495 gr i el vaig tallar en el mateix lloc que un racing ralph evo. Tracciona molt bé en tots els terrenys, evacua prou bé el fang, roda molt bé, de lateral agafa molt bé, és molt segur, molt bò tant al davant com al darrera, això m'agrada molt en un pneumatic, per a mi, encara que m'agradi provar altres models, tinc clar que ara com ara costarà trobar un pneumàtic millor.

MAXXIS ASPEN

L'altre gran descobriment, millor al darrera, es comporta molt igual al monorail, però davant m'agrada més el monorail, per la meva opinió, la combinació monorail-aspen li dona mil voltes a la high roller-mierdalarsen, l'única pega és que tenen menys durada, i això al preu que van no és tonteria. Mireu en les fotos de Houffalize del 2010 què portava la béstia parda de l'Hermida, el terreny era moll, però en sec encara van millor. La versió provada va pesar 535 gr.

MAXXIS HIGH ROLLER

El pneumàtic davanter per exelència, roda bé, arrapa bé de lateral, la versió per camara es tubelitza bé i és lleugera (530), no crec que es pugui dir res de nou d'aquesta roda, crec que tothom l'ha portat, l'únic que diré és que crec que m'agrada més el monorail, dona més volum en la mateixa mida, 2.1, i és més còmode, per la resta...



MAXXIS LARSEN TT
D'aquest pneumàtic, tot i el que pugui semblar per les vendes que té, no en diré res de bò, roda bé, però no com un phyton, de lateral agafa menys que el phyton, perd la tracció abans, li costa evacuar el fang una barbaritat, és menys resistent i més pesat, els monorail i aspen li donen mil voltes. Només en destacaré la versió 1.9 i la exception, però aquesta última és fràgil, i la versió 1.9, al tenir el tac diferent, més punxegut, va molt bé, però ha durat uns 400 km i prou i és molt estret i fa por dur-lo a menys de 2.5 de pressió.

IRC SERAC XC
Aquest pneumatic, és com una mica de compromis, va bé a tot arreu però no destaca en res, roda bé, però menys que d'altres, tracciona bé, pero té un compost dur i en graveta perd la traccio rapidament, no avisa massa quan ha de patinar, però agafa prou, evacua el fang prou bé però menys que d'altres, la versió tubeless pesa molt, però per altra banda sella molt bé i és molt resistent, no sé, es defensa a tot arreu però per a mi hi ha millors opcions.

SCHWALBE ROCKET RON
Després d'un minitest no gaire positiu,no les vaig deixar massa bé que diguem... però veient com està el pati de fang i que en aquestes condicions es comportarien millor que les sb8 he decidit tornar a muntar-les, aquest cop tubelitzades, i he de dir que m'aquest cop m'han sorprès gratament, evidentment no roden com altres però tampoc és el que se'ls hi demana, per això ja hi són les altres, però tampoc "lastren" tant com hem semblava, traccionen molt bé, agafen força en terreny tou, i evacuen bé el fang, són finetes, no tenen massa volum en 2.1, i això l'hi dóna arguments en fang, són molt lleugeres (470 gr normal i 430 versio evo), i si no donen problemes amb punxades com a pneumàtic d'hivern i moll al davant, és un bon candidat, darrera si la cosa s'eixuga ja no sé...millor un racing ralph.

KENDA SMALL BLOCK EIGHT (SB8)

Aquest és un pneumàtic lleuger (501 gr 26x1,95), però dóna més volum del que sembla, per exemple molt més que un Larsen en 1.9, mooolt ràpid, tracciona bé, inclús en terreny solt, tot i que no ho sembla, és resistent pels laterals, i la seva major virtut és que roda increible, no arrossega gens, en terreny sec, la bomba, l'estic emprant tubelitzat, i la veritat és que el porto sobre els 2,4 de pressió, menys fa una mica de por. Però no tot són virtuts, evidentment, pel seu dibuix ja es veu que el fang ni veure'l, de seguida fa "donuts" i li costa evacuar el fang, en les frenades no retén massa, almenys al darrera, en trialeres humides i convinat de roca, arrels, etc. tal com frenes, avall và!! no aguanta gens, no té tac per clavar i aguantar; al davant però tampoc l'hi posaria, en fi, un pneumàtic per terreny sec i més aviat compactat és on s'expressa millor i per a mi sempre al darrera, si les condicions no són aquestes millor altres opcions, i en les mateixes suposo que competiria amb el cobra de hutchinson, o el racing ralph o smart sam de schwalbe, que crec que seràn millor opció per ser més polivalents i durar una mica més perquè l'sm8 té pinta de no durar massa.

SCHWALBE RACING RALPH

Bé aqui crec que podria parlar-ne molt pel poc temps que fa que el munto, però les conclusions són molt clares, la versió provada és la 2.1 evo, 460 gr, l'he muntat tubelitzat amb notubes. La primera impressió és que és molt lleuger, però també s'ha de dir que en comparació al hutchinson cobra que porto davant, fa molt menys volum, de manera que 460 gr, poc volum i la recomanació de portar-lo a 2,5 de pressió, pel meu gust perd enfront el hutchinson cobra tubeless ready que monto al davant, pesa entre 504-520 gr, més volum+ menys pressió =més comoditat. La capacitat de tracció és bona, més que un larsen, un kenda sm8 o un phyton, que el cobra no ho sé, però ja se sabrà quan el monti al darrera, ja que una altre factor a tenir en compte és que no crec que hi pugui fer mes de 600 o 700 km, és veu el desgast de seguida. Com deia la tracció és bona, superior a la mitja, molt ràpid rodant, retén prou bé en les frenades, més que el kenda per exemple. Diuen que té els laterals fràgils, de moment aguanta bé...En fang no l'he provat però fa cara de tapar-se ràpid i evacuar-lo pitjor que el seu germà rocket ron, però per això estàn fets un per sec i l'altre per moll. Els laterals baixant et deixen plegar bé, dona seguretat, més que un larsen o el phyton, però menys que el cobra, i avisa abans de marxar. No sé pero el veig una bona opció per darrera, sempre que toleri anar a 2 bar de pressió enlloc dels 2,5 que recomanen, i així guanyi en comoditat, davant tampoc el veig una mala opció. Bé no borraré el que n'he escrit perquè és cert, però hi afegiré que vaig tallar un lateral en un lloc que tot i ser dolent, estic fart de passar-hi amb maxxis normals, no posaré més un schwalbe, les versions lleugeres són fràgils i les reforçades són més pesades i cares que les maxxis normals.

MAXXIS CROSSMARK

Bé, diria que he trigat moltíssim a provar aquest pneumàtic, inclús he provat el seu substitut (Aspen) abans que aquest Crossmark, no l'havia provat per la semblança que té amb el Larsen, del que només en destacaria la versió 1.9 i la exception perquè tenen els tacs diferents a la resta de versions, la resta són una patranya, però la veritat és que m'ha sorprès prou gratament, potser perquè n'esperava tant poc... la veritat és que roda molt bé, tracciona millor del que pensava i del que sembla, és noble en els revolts, vull dir que li costa fer extranys, es manté bé en la traçada i avisa abans de patinar. És còmode, tot i que en 2.1 té menys volum que un Monorail o un Aspen en 2.1, l'únic que en podria dir de negatiu és que retenent la frenada no és cap maravella, però cap pneumàtic gaire rodador retén massa bé, ja se sap. Suposo que quan agafi fang en podré dir més coses, que fa donuts, que no tracciona, que... el mateix que de tots els pneumàtics xc per sec, però això ja se sap. Hi ha gent que ha tallat els tacs rodons del lateral, i diuen que millora en els revolts i se li treuen uns 40 grams, per cert, a la bàscula ha donat 550 gr clavats, no és que sigui molt lleuger que diguem, però com que jo ja no sóc un crack baixant, provaré de tallar-los quan estigui gastadot, que no me'l vull carregar. En conclusió diré que el posaria per sobre del Larsen i per sota del Monorail, però si fa no fa, no és una opció equivocada per xc i rutes, suposo que durarà més que un monorail, i això també suma...

De moment això és tot, possiblement no estareu massa d'acord en alguna de les opinions, però és com m'ha anat a mi, ho aniré actualitzant.

No hay comentarios:

Publicar un comentario